Metal Earth Black Pearl

2025. január 11. 21:00 - Roald Amundsen

20250111_182207-k.jpgBalu barátomtól születésnapomra megkaptam a Metal Earth Black Pearl vitorláshajó fém makettjét. Korábban ugyanezen gyártótól már összeraktam a Darth Vader's TIE Advanced X1 és a TIGER I harckocsi fém maketteket, utóbbiról beszámoltam itt a blogon is, szóval nem volt ismeretlen ez a lézervágott fémlemez alkatrészekből összeállított makett építési technika.

Egy csöndes januári szombat hétvégén neki is álltam összerakni a Black Pearl-t. A szokásos, fekete, vékonyka, papír tasakból egy összehajtogatott szerelési útmutató, valamint két lézervágott fémlemez került elő. Az útmutató szokásos módon nem túl bőbeszédű, ábrákon keresztül mutatja be az építési fázisokat. A két fémlemezen összesen 23 db, szépen kidolgozott, lézervágott és gravírozott alkatrész található. A Tigris harckocsi 81 alkatrészéhez képest meglepően kevés, de még a TIE Fighter is több (28) alkatrészből állt. Persze nem az alkatrészek mennyiségén múlik sem a nehézség, sem a minőség, sem a megjelenés.

20250111_163859-k.jpgAz útmutató a látható rögzítéseknél a hajlított, míg a nem láthatóknál a csavart füles kötést javasolja. A hajlított füles kötés alakkal záró kötés, míg a csavart füles kötés alakkal és erővel záró kötés így a csavart füles kötés merevebb, azonban a kiálló szerkezeti nyúlványok miatt kevésbé esztétikus, mint a hajlított. Elvben mindkettő nem túl gyakran és feltételesen oldható kötés… úúú, hogy mikre nem emlékszem, most nagyon büszke lehet rám a középiskolai finommechanika tanárom :). A fentiekben vázoltak alapján, mivel a hajlított füles kötés szépen rásimul a másik rögzítendő tárgyra, ezáltal sokkal esztétikusabb, mint a bár erősebb, de szerkezetileg magasabb csavart füles kötés, így én, az útmutatótól eltérően, mindenhol, a nem látható helyeken is, a számomra kedvesebb, hajlított füles kötést alkalmaztam.

Leválasztottam az alkatrészeket, majd az útmutató szerint sorban összeraktam őket. Szerencsére nem volt benne nagy buktató, illetve extra nehéz összeszerelési manőver, bár mivel elég vékonyak és könnyel elhajlanak a lemezek az árbócok, a kötélzet és a vitorlák összeállításához azért kellett egy kicsit ügyeskedni. Kíváncsi voltam, hogy egy minden irányba íves hajótestet, hogy lehet sík lemezekből kihozni, nos ahhoz képest elég ügyesen megoldották és messziről ránézve jól néz ki.

20250111_172641-k.jpgKét apró hibát jegyeznék csak meg a makettel kapcsolatban. Az első, hogy a hajó tartóállványa függőleges helyzetbe nem tartja meg a hajót, csak igen döntött állapotban, ami szerintem nem szép, nem is elég stabil és nem is életszerű. Nem értem miért ilyenre tervezték a tartóállványt. A másik hiba, hogy dagadó keresztvitorlák mellett a lobogó hátrafelé lobog, ami nem élethű. A lobogónak a szélirányba kellene lobognia. Megnéztem a gyártó többi vitorláshajóját (többek közt ugyanezen Black Pearl vitorlás prémium változatát is), azoknál nem követték el ezt a hibát, a lobogók széliránynak megfelelően előre lobognak. A Golden Hind esetén is hátrafelé lobognak a lobogók, azonban azon a vitorláshajó maketten nincsenek vitorlák.

Ezen két hibát leszámítva összességében jó kis makett, a szokásos Metal Earth standard széria minőség, kellemes építési élmény, látványos végeredmény. Egyszer lehet, hogy kipróbálom az egyik prémium szériás makettjüket, mondjuk a HMS Victory-t vagy a Panzer IV-et.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajogyartoutca.blog.hu/api/trackback/id/tr1718814766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása