3D nyomtató teszt II.

2021. május 14. 17:31 - Roald Amundsen

avagy a ’ómai fővezé’ új’atöltve

viber_kep_2021-05-14_16-14-34.jpgMint ahogy Sánta barátom beszámolt a korábbi bejegyzésében, az új szerzeményünk, a 3D nyomtató első, teszt üzeme nem ment zökkenőmentesen. Konkrétan kétszer is elveszett a római fővezérünk a 3D nyomtató gyantás táljában, csak a figura alap jött ki. Itt jegyezném meg, hogy ez a figura se nem római, se nem fővezér, de ráhagyom…

Mivel Sánta barátom az, akit jobban lázba hoz a 3D nyomtatás, ezért úgy döntöttünk, hogy ő lesz a 3D nyomtatás szakembere a csapatunkban. Én egy másik készülék használatának rejtelmeibe kívánok majd elmerülni (de ez még a jövő zenéje).

Te vagy az ész a nyomtatásban
Gyere dolgozz a hajógyárban!

Szóval, hogy új titulusának megfeleljen, az első kudarcok után, mint vert sereg, mely elvesztette fővezérét, hazakullogva, rögtön bele is vetette magát az interneten fellelhető 3D nyomtatási szakcikkekbe, fórumokba stb., hogy rájöjjön a vereség okára. Rövidesen át is küldte a római fővezér módosított nyomtatási fájlját. Változtatott az alap vastagságán, a különböző exponálási időkön stb.

viber_kep_2021-05-14_16-39-46.jpgElőkészítettem a 3D nyomtatót a leírás alapján, szépen bekalibrálva a Z=0 pozíciót (szerintem ez volt ez egyik oka a múltkori kudarcainknak), betöltöttem a műgyantát, majd Sánta barátom új fájlját, és remegő kezekkel megnyomtam a start gombot… hajrá… lássuk a medvét… akarom mondani a fővezért. A percek ólomlábakon bandukoltak, közben megfőztem az ebédet, meg is ettem, de még mindig nem emelkedett ki annyira a fogadó rész, hogy látni lehessen, hogy fent maradt-e a figura. Közben folytattam a munkát, néha-néha kipillantva a konyhába megnézni, hogy hogy áll a nyomtatás, még mindig nem látszik semmi. 1-1½ óra nyomtatás után végre látni lehetett valamit. Hümm-hümm ott van valami, reménykeltő. A 2. óra után már kimondottan kivehető volt a figura alsó része… egyre reménykeltőbb. Közel 4 órás nyomtatási művelettel elkészült teljes egészében a figura. Siker! Sánta barátom jó munkát végzett! Meleg vízzel gyorsan lekaptam fővezérünk a fém aljzatról, egy kis öblítés, utána alkoholos ultrahangos tisztítás. majd hagytam száradni. addig megtisztítottam a 3D nyomtatót. Száradás után mehetett fővezérünk szolizni az UV kamrába. Átküldtem Sánta barátomnak a végeredmény fényképét, hitetlenkedő örömmel fogadta. Jöhet letörni a figura lándzsáját, amikor majd próbálja levágni a nyomtatási alapról. Na hol a következő figura? Nyomtathatnékom van....

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajogyartoutca.blog.hu/api/trackback/id/tr2316560050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sánta Kalóz 2021.05.18. 09:43:02

Spoiler alert: nem törtem le a lándzsáját.
süti beállítások módosítása