Berlini villamos 12. – a vezetőállások íves palánkozása

2023. március 05. 17:44 - Roald Amundsen

20220511_151348-a.jpgJó rég nem jelentkeztünk, miután tavaly nyár óta az építési alkalmak sajnos nagyon megritkultak, szinte teljesen elhaltak, így téma híján a blog is szünetelt. Ennek számos oka volt, Sánta barátom családi állapotában változások álltak be, valamint új helyre is költözött, ahol viszont elkezdtünk kialakítani egy új, szuper, kis műhelyt, és ezzel együtt kezdenek végre újra beindulni az építések is, többek között folytatjuk a villamosok építését. A berlini villamos esetén a vezetőállásoknál szakadt félbe az építés, szóval innen kellett újra felvenni a fonalat.

20220511_155147-a.jpgA vezetőállások sarkai szépen lekerekítettek, melyeket íves palánkozással kell kialakítani. Juj de jó, ilyet se csináltam még :). Először nagyjából méretre vágtam a 41-es számú 4mm x 2mm-es hársfa léceket, majd trapéz keresztmetszetűre csiszoltam őket, hogy az íves kialakításnál szépen passzoljanak. Minden ív esetén kétoldalról kezdtem el a lécek felhelyezést, így mindig az ív középen tettem be az utolsó lécdarabot. Ezek a közép hézagok, viszont mindig jóval keskenyebbek voltak, mint egy teljes léc, így ezeket mindig elég alaposan le kellet csiszolni, hogy beférjenek és pontosan illeszkedjenek. Bevallom őszintén ebben a munkafázisban nem igazán tetszettek a felragasztott léc darabok, az ívek, a felületek.

20220603_172646-a.jpgAhogy viszont elkezdtem csiszolni az íveket egyre inkább kezdtek formát ölteni, szépen kialakulni a sima felületek és za ívek. Számomra volt a legnagyobb meglepetés, hogy a végeredmény szerintem egész jól sikerült, a szintemhez képest kimondottan szép sima felületek, jól egymáshoz illeszkedő palánkok, tetszetős megjelenés, legalább is nekem tetszik, és ez a legfontosabb. Festés után, szerintem szuper lesz, ha csak a festést el nem rontom, amire azért van esély :).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajogyartoutca.blog.hu/api/trackback/id/tr6718064572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása