Peregrine 3. nap

2021. április 12. 16:59 - Sánta Kalóz

Eljött egy újabb hétvége, nézzük mivel tudjuk felbosszantani magunkat.

20210410_145050.jpgMivel felkészült vagyok, ezért megkértem Roald barátom, hogy tegye be fürdeni a léceimet mire megérkezem, hiszen ma eljött a palánkozás ideje. A múlt heti palánkhajlító próbán gyakorlatilag azonnal eltörtem egy lécet így nem lehet elkerülni az áztatásos technikát.

Roald is felkészült, még a múltkor kiválasztotta azt a tepsit amiben majd merülőfürdőt vehetnek a lécek. Súlyoznia is kellett, hogy ne lebegjenek a víz tetején.

Jól sikerült az áztatás, így már egyetlen lécet sem törtem el. Vigyázni kell nagyon a hajlításnál ugyanis a palánkhajlító meglepően forró.

20210410_190636.jpgRoald nagyon fél a palánkozástól, még úgy is, hogy én csinálom. Nos a félelme nem alaptalan. Gyakorlatilag minden irányba kéne hajlítani a kis léceket, közben a szögbelövővel a kis bordára szögelni, vigyázni hogy legyen a harmadik kezem is ragasztós, mindezt a lehető legpontosabban. Különösen azért is megnyugtató, hogy nem sikerült jól a palánkozás, mert a könyvecske direkt felhívja a figyelmet, hogy nagyon fontos, hogy az első réteg palánkozás szépen sikerüljön. Igen az első. Ugyanis Peregrine-n két réteg palánkozás van.

Nem baj, majd lecsiszolom a felesleget. Azt gondoltam, hogy a második oldalra majd belejövök. De nem. Látszik némi fejlődés, de elhanyagolható. Különösen tetszett az utolsó elem befaragása, miközben igyekeztem Roald-ot megcélozni a kisebb, de főleg nagyobb darabokkal. Ebben legalább volt némi sikerélményem, de sajnos ismét felkészült volt Roald barátom és védőszemüvegben ült velem szemben. Rutinos na.

img_1383.jpg

Meglepődtem, hogy eddig sikerült eljutnom egy nap alatt. Ha már nem szép, legalább gyors legyen ugye.

Annyira elfáradtam, hogy másnap gyakorlatilag csak a 18 darab keretet sikerült lefestenem, ami az ágyúk ablakára jön, illetve a két fedélzeti nyílásba kerülő kis keretet készítettem el, amire bő 3 óra kellett. Természetesen hibáztam itt is egyet, de mivel ez egy tanuló hajó, így pontosan úgy fogom hagyni, ahogyan sikerült.

20210411_155404.jpgimg_1384.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajogyartoutca.blog.hu/api/trackback/id/tr1916499036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása