Berlini villamos 10. – a vezetőállások szekrényei

2022. április 29. 16:47 - Roald Amundsen

20220311_152719-a.jpgKivágtam a 37-es és 38-as alkatrészeket, kicsit megcsiszoltam őket, majd összeállítottam és összeragasztottam belőlük a vezetőállás szekrények merevítő szerkezetét. Az összeállításnál nagyon ügyeltem a megfelelő párhuzamosokra és derékszögekre, ezért száradás közben többször ellenőriztem. Kellő száradás után rápróbáltam a már korábban elkészített, lefestett 32-es jelű szekrényajtós előlapot. A szekrényajtók kis lécei miatt ezek az elemek egy kicsit megvetemedtek, meghajlottak, hmmm… ezt az összeragasztásnál majd orvosolni kell.

20220402_122538-a.jpgA szekrényajtós előlapok vetemedése miatt a felragasztásukkor és a száradás alatt kénytelen voltam szorítókat használni. Valamint, hogy az előlap már meglévő festése ne sérüljön a szorító pofáktól, ezért kis rétegeltlemezeket tettem a pofák alá, a nyomás eloszlás végett. Ezután jó sokáig, napokig hagytam szorítók között száradni, hogy a ragasztó jól megkössön és hogy a vetemedés miatt véletlenül se nyíljon szét a ragasztás.

Közben kivágtam a vezetőállás szekrény 39-es frontlemezét, a 40-es oldalsó lemezeit és a 42-es felső lapját. Megcsiszoltam őket, majd a 40-es oldalsó lemezek belső felét lefestettem sötétzöldre, míg a 42-es felső lapnak az alját meg feketére.

20220410_122934-a.jpgA festékek megszáradása után megpróbáltam összeállítani a vezetőállás szekrényeket a nyitott peronlemezeken, kiderült, hogy nagyon nem stimmelnek a dolgok. A merevítős szekrényajtók peronra helyezése után a 39-es előlapok sehogy akartak a helyükre, a rögzítő csapok a peron pozicionáló vájataiba belemenni, majd egy milliméter hibázott. Emiatt a 37-es és 38-as merevítőket jócskán meg kellett csiszolni. Hosszas smirglizés után végre sikerült annyira megcsiszolni, hogy a szekrényajtós elem és az előlep is be tudott kerülni a helyére. Ekkor odaillesztettem a 41-es oldallemezeket és a 42-es felső lapokat. A 42-es felső lapoknál jött az újabb keserű meglepetés, hogy azok sem akartak felmenni, ott még nagyobb volt az eltérés a pozicionáló csapok és a vájatok között. 20220428_185914-a.jpgAz Occre mérnökök felmenőinek sűrű emlegetése közepette tovább csiszoltam a merevítőket. Végül, hosszas csiszolás után, sikerült összeállítani a vezetőállás szekrényeket a nyitott peron lemezeken, szépen fel is ragasztottam őket a 42-es fedőlapok kivételével. Azokat majd csak az íves lécezés után fogon felragasztani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajogyartoutca.blog.hu/api/trackback/id/tr8117819953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása