Gjøa 5. lépés – a hajótest palánkozás lezárása

2021. április 30. 19:01 - Roald Amundsen

20210426_203716-a.jpgNem tudom, hogy ez miért külön lépés, szerintem ez még a 4.-es palánkozási munkálatokhoz tartozna, és én együtt is csináltam azokkal, de az összeállítási leírásban külön lépésként szerepel.

„Vágjon le méretre és ragasszon be egy deszkacsíkot mindkét oldalon a gerinc mellé, mellyel zárja le a hajótestet, vágjon le és illesszen be ékeket a hajófenék befejezéséhez. Töltse ki a deszkacsatlakozásokat asztalos ragasztóval, ha a csíkok között még mindig lennének hézagok.”

A palánkozás végén egy hosszú, nagyon keskeny kis íves rés maradt a borda mellett, oda be kellett faragnom egy lezáró palánk darabot. Szépen kiszerkesztettem, majd szikével és a miniplex körfűrész fejével szépen kivágtam, egy kis csiszolás és legnagyobb meglepetésemre a végeredmény egy kimondottan szép és jól illeszkedő lezáró darab lett, ez az egyedüli az egész palánkozási munkámban, ami úgy-ahogy jól sikerült… nem sok. Kíváncsi vagyok a csiszolással mennyit tudok rajta javítani… vagy rontani.

 20210429_144155-a.jpg20210430_130117-a.jpgA deszkák közötti hézagok kitöltésére egy egyedi módszert fundáltam ki, lereszeltem egy maradék palánk deszka darabot, az így létrejött fűrészport összekevertem egy kis vízzel, hogy abból szívja föl a nedvességet, majd asztalos ragasztót kevertem hozzá. Ezzel a fűrészporos, vizes, asztalosragasztós masszával betömködtem a palánkok közötti réseket, kíváncsi leszek, hogy szuperál majd a teljes száradás után és a csiszolás közben.

20210430_181811-a.jpgA hézagok betömködése közben Sánta barátom folytatta a Peregrine oldalmellvédjének a palánkozását és folyton lenyúlta a tolómérőmet, mivel neki nincs. Nem is értem, hogy tud tolómérő nélkül élni, főleg mérnöknek… ja hát úgy, hogy folyton az enyémet használja. Pedig a neten találtam neki egy tök jó tolómérőt, potom másfél millió forintért, igen jól olvasod kedves olvasó, pontosan 1 522 222 Ft-ért. Sánta barátom valahogy nem mozdult rá erre a csodás ajánlatra. Azért kíváncsi lennék, hogy mit tud ez a tolómérő ezért a pénzért, magától leméri a munkadarabot és megírja a mérési jegyzőkönyvet is? Ja és nem digitális. Azóta találtam már 2 millió forintért digitálist is Sánta barátomnak, de az sem kell neki.

Viszont szerencsére Sánta barátom az utóbbi két alkalommal nem lődözött, nem tudom, hogy olyan munkafázisai vannak, hogy nem tud, vagy csak elfelejtette, remélem nem olvassa ezt és nem kap kedvet megint a lövöldözésre.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajogyartoutca.blog.hu/api/trackback/id/tr2516518568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sánta Kalóz 2021.04.30. 19:39:38

Jelenleg tűzszünet van. Jelenleg.

Roald Amundsen 2021.04.30. 23:37:32

Most már, hogy épül a Schnellboot is, most már félsz mi? Csak a teljesen békés, fegyvertelen, semleges Gjøa ellen mert a Peregrine harciasan fellépni.

Sánta Kalóz 2021.05.14. 14:45:28

Békés?! Hol?! Konkrétan életveszélyben voltunk legutóbb is! :D
süti beállítások módosítása