Míg a Gjøa palánkjai közötti fűrészporos, vizes, faragasztós massza száradt, újra a Schnellboot került a modellező asztalra, méghozzá egy olyan munkafázissal, melytől azért tartottam, a hajótest kivágása. De sajnos ezt a lépést már nem halogathattam tovább, így nagy levegőt vettem, elővettem a Fiskars ollómat és nekiálltam a kivágásnak, megszenvedtem vele, ezt a kemény műanyagot azért nehezen vitte még a Fiskars olló is. A legmacerásabb az orrban, a torpedócsőfedelek körüli ívek kivágása volt. Hosszas ollós vágdosás, szikés utána igazítás után a vágási éleket szépen megcsiszoltam, a vágás nem lett mindenhol tökéletes, de ennek ellenére a végeredmény kimondottan hajóformájú lett. Sánta barátom meg is jegyezte, hogy a Schnellboot-nak szebb a palánkozása mint a Gjøa-nak.
Ezután egy újabb nagy levegőt vettem, mivel az építési útmutató szerint több lyukat is kellett ejtenem a hajótesten. Mi vagyok én Búvár Kund, hogy egy ép és teljesen vízálló hajótestet megfúrjak. Bemelegítésként a legegyszerűbb fúrásokkal kezdtem, 4-es fúróval kifúrtam a kormányszárakna csövek lyukait, rögtön bele is próbáltam a csöveket, szépen passzentosan bele is mentek. Ezután a hajócsavartengelyek csöveinek a nyílásai következtek. Ezt már nehezebb volt kifúrni, mivel ezeket nem jelölték be a hajótesten. Mindkét oldalról odapróbálgattam a csöveket, majd érzésre bejelöltem a lyukak helyét, először kis 2-es kézi fúróval előfúrtam, és miután úgy ítéltem, hogy jó helyen van, 4-es fúróval véglegesre fúrtam. Belepróbáltam a tengely csöveket, jónak tűnik.
Az A lapból szikével szépen kivágtam a két oldalsó tengely számára a tengelybakokat. A végeiket egyenesre, a belépő és kilépő éleiket meg áramvonalasra csiszoltam. Ezután dilemmában voltam, hogy mitévő legyek, a hivatalos építési útmutató szerint ezeknek a bakoknak is ki kell vágni a helyét a törzs alján, és a kivágott lyukakon keresztül kell kibújtatni. Viszont láttam olyat a neten, aki úgy építette meg ezt a modellt, hogy nem vágta ki a tengelybakok helyét, hanem egyszerűen méretre vágta a bakokat és a hajótest és a tengely közé ragasztotta. Ezért a két nyamvadt tengelybakért is lyukasszam ki a hajótestet, olyan lesz a végén, mint az ementáli sajt. Hosszas vacillálás után úgy döntöttem, hogy a hivatalos építési útmutató alapján járok el, és kifúrom a törzset a megadott helyeken.
Megmértem a tengelybak lemezek méreteit, szóval 1mm széles és 10mm hosszú vágatokat kell kialakítanom, nagyjából kis is voltak halványan jelölve a törzsön. Azért tolómérővel pontosítottam a pozícióikat a tengelyszár nyílásokhoz viszonyítva. 1-es kézi fúróval kifúrtam a jelölések elején és végén, valamint köztük még sorban három helyen. Természetesen az egyik fúrásakor a fúró megugrott és a fúrószár belement az ujjamba, nem volt vészes a sérülés, de azért rendesen vérzett. A Gjøa után most már a Schnellboot is vértestvéremmé vált. Miután bekötöztem harctéri sérülésem a miniplex körfűrész fejével, szikével és a miniplexbe fogott 1mm-es fúrószárral összenyitottam a lyukakat, hogy létrehozzam a kívánt vágatot. Természetesen most meg a miniplex ugrott meg, de az szerencsére most nem az ujjamban állt meg, hanem a vágat végén szaladt bele a hajótestbe, így az egyik vágat vége nem túl szép, majd a ragasztó és a festés ápol és eltakar. A két megszaladást egyértelműen a bénaságomnak és a fáradtságnak köszönhetem, így úgy döntöttem, hogy nem kísértem tovább a sorsot, hogy még nagyobb galibát okozzak, inkább mára abbahagyom az építést. Viszont arra pont jó az alkalom, hogy leteszteljem a hétközben megérkezett Pattex Stabilit Express két komponensű ragasztót, amit a gyári szerelési utasítás ajánl a Schnellboot-hoz, és amit sikerült beszereznem hozzá.
Mint már korábban írtam, nem is volt olyan könnyű beszerezni, Magyarországon csak egy-két internetes boltban lehet kapni. Az első bolt, ahonnan megrendeltem néhány nap után visszaírt, hogy jelenleg sajnos nem tudják a rendelést teljesíteni, mivel a német partnerük zárolta az összes Pattex terméket. Ezek után megrendeltem egy másik üzletből, ahonnan néhány nap után jött az üzenet, hogy a rendelést átadták a futárnak, hurrá. Azért tartottam tőle, hogy esetleg nem azt küldik, hanem helyette valami más, kiváltó típust, de szerencsére a csomag kibontásakor örömmel konstatáltam, hogy az jött, amit rendeltem. Miután még sosem dolgoztam ezzel a ragasztóval úgy döntöttem, hogy előtte mindenképp végzek egy próba ragasztást, hogy lássam, hogy működik, mennyire marja meg esetleg a hajótest ABS anyagát, mennyire erősen köt, mennyire kemény vagy rugalmas, mennyire csiszolható stb. Kikevertem egy minimális adagot és összeragasztottam vele a hajótest kivágásakor keletkező hulladékból két ABS műanyag darabot. A kikeverés kicsit macerás, de nem bonyolult, szerintem hamar bele fogok jönni. Az biztos, hogy nagyon büdös, így a konyhában a nyitott ablak mellett végeztem a műveletet. Most már jó pár órája szárad, ahogy most ránéztem nagyon erősen köt, igen kemény, holnap meg letesztelem, hogy mennyire csiszolható.