Peregrine 9. nap

2021. május 27. 19:07 - Sánta Kalóz

20210523_130754.jpegEz a nap is eljött végre, hogy elkezdhessem a második réteg palánkozást. Azért is lesz különösen izgalmas, hiszen a második palánkréteghez többféle palánkot kell felhasználnom. Mind szélességben, mind vastagságban eltérőek. Elképzelésem sincs, hogy hogyan fogom szépre csiszolni. Lehet ezért kellett volna tökéletesre készíteni az első palánkréteget? Mindegy, ezen már túl vagyunk.

A palánkozás előtt viszont vár még rám a két hátsó ablak bevágása. Természetesen semmi méret sehol a terveken, tolómérővel próbálom megmérni, hogy hova is kerüljenek az ablakok. A precíz mérnöki munka meghozta gyümölcsét. Tökéletesek lettek az ablakok. Már az én szintemen ugye. Az ablak kivágásához természetesen Roald barátom kézi fúróját és miniplexét használtam. Kincstári darab mind, bár ezzel csak én értek egyet. Ami a Bázison van az közös ugyebár.img_1710.jpg

Miután késznek nyilvánítottam a kis ablakokat, jöhet a palánkozás. Az útmutató szerint a két legvastagabb palánkkal kell kezdenem, ezek a terven a 32-es sorszámúak. Természetesen a megadott méretűt nem, csak hasonló lécet találtam a dobozban, de 1-2 tized különbség gondolom nem számít Corel-éknél...

img_1342.jpg

20210523_130933.jpegNehéz úgy meghatározni ennek a két palánknak a helyét, hogy az ablakaim sem pont oda esnek ahova kellene. No mindegy, hajrá. Mivel ezeket a palánkokat nem szögelhetem, így pontos hajlításra van szükség, hogy ragasztani tudjam. A palánkhajlító egy csoda. Mondjuk egy forró csoda, így meg is égettem a kezem. Ahogy Roald barátom fogalmazta meg, ezekben a hajókban a vérünk van! Nekem már a bőröm is. Az eredmény meglepően jó lett, természetesen ez sem készülhetett volna el Roald barátom postásgumijai nélkül. Imádok rájárni a szerszámosládájára. 

img_1716.jpeg

img_1715.jpeg

Mivel száradnia kell ennek a két-két palánknak, így a mai Hajógyártó utcai kalandjainkkal új vizekre evezünk, de erről bővebben majd egy következő bejegyzésben...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajogyartoutca.blog.hu/api/trackback/id/tr1316573730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása