
A kéttengelyes, nyitott peronú Berolina villamos típus a lóvasúti korszakból származó szűk kanyarívek miatt igen rövid, 1750mm-es tengelytávval rendelkezett, és két AEG motor hajtotta. Az alváz a tengelycsapágyak megvezetésére szolgáló két nagy öntött acéltestből állt, melyet hosszú lapos rudak kötöttek össze. Spirál és laprugók kombinációján nyugodott a fa szerkezetű kocsiszekrény. A vezetőállást a nyitott peronon helyezték el, míg a zárt utasteret tolóajtó választotta el a nyitott peronoktól. Az utastéren belül kétoldalt, 20 ülőhelyet biztosító, hosszanti, egymással szembenéző fapadokat helyeztek el. A 136 db motorkocsiból álló első Berolina sorozat után, 1899-től a többi kocsit enyhén módosított alvázzal szállították, ezért megkülönböztetésül az első sorozat járműveire Alt-Berolina (Régi-Berolina) míg az ezt követő szállítások kocsijaira Neu-Berolina (Új-Berolina) néven hivatkozik a szakirodalom. A különbség a két alváz között többek között a laprugós felfüggesztés és az életmentő keret. 101 jármű légféket kapott, a többi elektromos fékkel volt felszerelve.
A Berolina motorkocsik elektromos berendezéseit jellemzően az AEG szállította, azonban a mechanikai részeket és a karosszériákat több gyártó is gyártotta, így nem meglepő, hogy a különböző gyártású és szállítású Berolina villamosok között jelentősebb eltérések is voltak. A szakirodalom 15 különböző karosszéria konstrukciót különböztet meg, melyek többek között a szerelvény tetejére vezető létra szélességében, a kocsi végein lévő ütközőkben, vagy a karosszéria magasságában térnek el egymástól. Azonban valamennyi karosszéria típusra egységesen jellemző a hosszú-rövid-hosszú hármas ablakelrendezés, valamint a 20 ülőhelyet biztosító kétoldali hosszanti ülőpad.
Műszaki paraméterek

Pályaszám: |
eltérő az üzemeltetőtől függően |
Gyártó: |
vegyes |
Gyártási év: |
1898 – 1903 |
Legyártva: |
954 db (Berlin) |
Kivonás a forgalomból: |
1930 |
Tengelyelrendezés: |
Bo |
Nyomtáv: |
1435mm |
Hosszúság: |
8500mm |
Magasság: |
3350mm |
Szélesség: |
1980mm |
Tengelytáv: |
1750mm |
Öntömeg: |
8,5t |
Óra teljesítmény: |
55kW |
Energiaellátás: |
550V DC |
Energia átadás: |
felsővezeték |
Motor: |
2 db AEG |
Fék |
elektromos |
Ülőhely |
20 fő |
Állóhely |
14 fő |

1898-ban a GBS (Große Berliner Straßenbahn AG – Nagy Berlini Villamos Rt.) megvásárolta a WBV (Westliche Berliner Vorortbahn AG – Nyugat-Berlini Elővárosivasút RT.) teljes alaptőkéjét, 1900-ban a BCS (Berlin-Charlottenburger Straßenbahn AG – Berlin-Charlottenburgi Villamos Rt.) részvényeinek a háromnegyedét, majd 1910-ben a SBV (Südliche Berliner Vorortbahn AG – Dél-Berlini Elővárosivasút Rt.) részvényeinek a többségét és a teljes NöBV-t (Nordöstliche Berliner Vorortbahn AG Északkelet-Berlini Elővárosivasút Rt.).
1903-ra több mint 840 Berolina került leszállításra a GBS állományába, valamint további 110 (17 a BCS, 59 a WBV, 30 a SBV és 4 a NöBV) a leányvállalataihoz.
Gyártási év |
Gyártó |
Elektromos |
Üzemeltető |
Pályaszám |
Pályaszám |
Megjegyzés |
1898-1899 |
? |
AEG |
GBS |
1370-1505 |
3064-3199 |
|
1899 |
? |
AEG |
GBS |
1506-1569 |
3267-3330 |
|
1900 |
? |
? |
GBS |
1740-1751, 1753-1769 |
3200-3228 |
eredetileg akkumulátoros |
1900 |
? |
AEG |
GBS |
1752, 1770-1939 |
3331-3491 |
|
1900-1901 |
? |
AEG |
GBS |
1930-2079, 2081-2180 |
3492-3739, 3879 |
egy kocsit 1920 előtt baleset miatt leselejteztek |
1901-1903 |
? |
AEG |
GBS |
2231-2431 |
3880-4080 |
|
1902 |
? |
AEG |
BCS |
292-306 |
3802-3816 |
|
1897-1901 |
Böker |
AEG |
WBV |
1-41, 43-62 |
3229-3232, 3817-3871 |
|
1899 |
? |
AEG |
SBV |
1-30 |
3233-3262 |
|
1901 |
? |
AEG |
NöBV |
6-9 |
3873-3876 |
|



1921-22-ben 160 Berolina villamost U3l típus megnevezéssel korszerűsítettek, átépítettek, a többi Berolina motorkocsit 1924 és 1930 között kivonták az utasforgalomból, azonban a többségük még az 1970-es évekig szolgált munka-, posta- vagy segédkocsiként.